Klachtenprocedure

Heeft u een klacht over uw GLI traject?

Wij doen er alles aan om de behandeling en het contact tussen onze coaches en patiënt zo vlot en prettig mogelijk te laten verlopen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de behandeling van uw coach. Het is ook mogelijk dat u ontevreden bent over de manier waarop uw coach of andere medewerker met u omgaat. Dan willen wij dit graag weten! Niet alleen voor uzelf, maar ook voor andere cliënten en de kwaliteit van onze diensten.

In gesprek met uw leefstijl coach.
U kunt uw klacht rechtstreeks melden bij uw leefstijl coach. Het kan zijn dat u het moeilijk vindt om uw klacht rechtstreeks met hem/haar te besprek, u kunt dan een familielid of ander vertrouwenspersoon meenemen naar het gesprek.
Uiteraard is het ook mogelijk ons een e-mail te sturen met het verzoek dat wij telefonisch contact met u opnemen. U kunt in deze mail aangeven of uw eigen leefstijlcoach contact met u opneemt of de praktijkhouder. Wij gaan ons uiterste best doen om met elkaar tot een oplossing te komen!

Komt u er niet uit?
Al onze leefstijl coaches zijn BLCN geaccrediteerd. De BLCN is de beroepsvereniging van en voor Hbo-opgeleide, geaccrediteerde leefstijlcoaches in Nederland. De BLCN behartigt hun belangen en bewaakt de kwaliteit van goede leefstijlcoaching. Alle leefstijlcoaches die een Gecombineerde Leefstijl Interventie aanbieden vallen onder de Wkggz waarin een formele klachtenprocedure geregeld is.

Komen wij er onverhoopt niet uit, dan kunt u terecht een geschilleninstantie, zij zullen een bindende uitspraak doen. Wij werken hiervoor samen met De Geschillencommissie, op hun website [https://www.degeschillencommissie.nl/komt-u-niet-tot-een-oplossing/] leest u hoe dit alles in zijn werk gaat.